مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23014 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

در موردازدواج خيلي هراس دارم، نكندبا فردي ازدواج كنم كه نتواندآن گونه كه مي خواهم باشد،چه كنم ، چه معياري را براي انتخاب همسر پيشنهاد مي كنيد؟
چگونگي انتخاب همسر مسأله اي مهم و حساس است ولي در عين حال نبايد زياد وسواس به خرج داد. مشكلي كه براي شما پديد آمده تقريبا مشكل همه است ولي ميزان اهتمام و توجه به آن در افراد متفاوت مي باشد معيارهايي كه جناب عالي در گزينش همسر در نظر داريد تا حدود زيادي درست است ولي درعين حال بايد بدانيد كه هيچ كس صد درصد طبق معيارهايي كه انسان ابتدائا در نظر دارد آفريده نشده و پرورش نيافته است. كما اين كه ممكن است نسبت به طرف هاي مقابل شما نيز همين گونه باشد و صد درصد آن طور كه آنان مي خواهند نباشيد. بنابراين ضمن حفظ معيارهاي خوب بايد چند نكته را در نظر گيريد: 1) چون جامعه ما اسلامي است و اكثر قريب به اتفاق مردم تا حدود زيادي متناسب با فرهنگ و ارزش هاي اسلامي رشد كرده اند نور ايمان و اسلام در غالب دلها تابان است. البته درجات ايمان متفاوت است ولي شما هم نبايد انتظار داشته باشيد كه حتما از بالاترين سطح ايماني انتخاب كنيد. بل همين كه همسري يافتيد كه نسبت به وظايف ديني خود كوشاست و گرد معصيت نمي چرخد كافي است. 2) اكثر زنان جامعه ما در پرتو هدايت هاي اسلامي و ايماني نسبت به همسران خويش وفادار دلسوز و فداكارند. لذا از اين جهت خيلي دغدغه خاطر نداشته باشيد. البته در روايات متعددي آمده است كه به هنگام گزينش همسر به اخلاق و روحيات و رفتار خانواده اش بنگريد. زيرا او در چنان محيطي پرورش يافته و منعكس كننده همان روش ها و هنجارهاست. 3) شما در صورتي كه 60 يا 70 درصد از معيارهاي خود را در كسي يافتيد مي توانيد به همان اكتفا كنيد و بيش از آن را با برنامه اي حساب شده و با اخلاق رفتار و ارشاداتي نيكو و صميمانه بسازيد. ضمن آن كه سطح توقع خود را نبايد خيلي بالا ببريد و از طرفي بايد بكوشيد كه خود نيز زوجي نيكو با وفا خوش اخلاق و شايسته براي همسرتان باشيد. 4) از دعاهاي مخصوص ازدواج استفاده كنيد و همواره از خداوند در اين امر مهم استعانت جوييد. 5) مشورت با بزرگان فاميل و خانواده بخصوص مادر و خواهران بزرگتر در اين رابطه بسيار نافع است. 6) مسأله ترس شما نيز امري عادي است و همين كه وارد اقدامات عملي دراين زمينه شديد با گذر زمان از بين مي رود. براي آگاهي بيشتر ر.ك: علي اكبر مظاهري جوانان و انتخاب همسر

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.